VEREJNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PLATNÉ PRE VŠETKY OBJEDNÁVKY A SPOLUPRÁCE (ďalej „VOP“)

Uzatvorené medzi firmou Ing. Gejza Varga DREVAR (ďalej zhotoviteľ) a zákazníkmi a odberateľmi (ďalej objednávateľ)

  1. Záväzným podkladom pre vyhotovenie výrobkov a dodanie služieb zhotoviteľom je cenová ponuka zhotoviteľa, ktorú schválil a akceptoval objednávateľ v zmysle verejných obchodných podmienok zhotoviteľa (ďalej „VOP“).
  2. Dielom sa rozumejú akékoľvek a všetky dodané materiály a/ alebo služby v rozsahu a kvalite podľa cenovej ponuky (ďalej aj len „dielo“ a/ alebo „predmet zmluvy“). Nič čo vyslovene nie je uvedené v cenovej ponuke, nie je súčasťou diela ani predmetu zmluvy ani dodávky.
  3. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať dielo v súlade s cenovou ponukou a za podmienok dojednaných v tejto zmluve.
  4. Pri vykonávaní diela postupuje zhotoviteľ samostatne a nie je pri určení spôsobu vykonania diela viazaný pokynmi objednávateľa, ak nie je zmluvnými stranami písomne dohodnuté inak.
  5. Zhotoviteľ sa zaväzuje pri realizácii diela dodržať všeobecne záväzné predpisy, technické normy, dojednania tejto zmluvy, vyjadrenia verejnoprávnych orgánov a poverených organizácií.
  6. Dielo sa považuje za riadne dokončené okamihom, kedy zhotoviteľ oznámi a súčasne vyzve objednávateľa na jeho protokolárne prevzatie v lehote ním určenej a umožní mu s dielom nakladať. Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak, dielo sa bude odovzdávať v termíne stanovenom zhotoviteľom. O prevzatí diela musí byť spísaný odovzdávací protokol podpísaný objednávateľom a zhotoviteľom.
  7. V prípade márneho uplynutia lehoty na prevzatie diela a/alebo bezdôvodným nepodpísaním protokolu o odovzdaní a prevzatí predmetu diela, ako aj v prípade neúčasti objednávateľa na odovzdaní diela v termíne určenom zhotoviteľom sa dielo považuje automaticky za odovzdané.
  8. Zhotoviteľ nie je v omeškaní s plnením záväzku, ak mu objednávateľ neposkytol potrebnú súčinnosť.

Technologické podmienky a dodávky výrobkov

  1. Všetko okrem náležitostí vyslovene riešených pri stretnutí so zákazníkom a uvedených v hlavičke na schválenej finálnej cenovej ponuky, ako je (farba okien, farba hliníkov, farba parapetov a pod.) určuje zhotoviteľ. Myslíme tu predovšetkým:
    – technológiu zhotovenia diela,
    – všetky technické náležitosti spojené s výrobou okien a dverí,
    – typy materiálov, postup prác a technologický proces, systém zasklievania (interiér alebo
    exteriér), povrchová úprava, zloženie drevených a hliníkových dielov,
    – použitie typu kovania,
    – spôsob spájania jednotlivých profilov a častí diela a pod,
  2. Technológiu montáže a montážny postup určuje zhotoviteľ samostatne v zmysle dohody a platnej normy STN.
  3. Okrem možností prispôsobenia diela (výber farby, výber typu okna a pod.), ktoré sú jasne uvedené v cenovej ponuke (prílohe č. 1 tejto zmluvy) má zhotoviteľ právo:
    – určovať a meniť značku, výrobcu a typ zasklenia a zloženie skla,
    – určovať a meniť technické detaily v zmysle statiky a konkrétnej situácie,
    – prípadné použitie mechanických a rôznych iných spojov alebo rohov pri atypických alebo
    nadrozmerných výrobkoch, prípadne ťažko dostupných výrobkoch alebo iných prípadoch,
    – určovať systém zasklievania či z interiéru alebo exteriéru vzhľadom na technické riešenia, logistiku, alebo iné, podľa obhliadky na stavbe a svojho uváženia
  4. Po schválení záväznej objednávky (finalizovanej cenovej ponuky podľa zamerania) už ďalej nie sú možné akékoľvek zmeny v tejto objednávke. Akékoľvek ďalšie zmeny, pridanie alebo ubratie výrobkov, alebo služieb musí byť riešené ako samostatná nová objednávka. Ak by sa objednávateľ so zhotoviteľom dohodli o vykonaní zmien na výrobkoch, ktoré už sú vo výrobe, vyjadrí dodávateľ všetky náklady, spojené so zmenou. Objednávateľ je povinný zhotoviteľovi uhradiť všetky náklady, ktoré súvisia s touto zmenou, myslíme tým predovšetkým materiál, prácu, atď.
  5. Ak sa zhotoviteľ s objednávateľom dohodnú, že sa urobia zmeny počas výrobného procesu teda po schválení finálnej cenovej ponuky, má právo zhotoviteľ určiť nový termín dodania. Toto omeškanie môže byť aj dlhšie ako čas zdržania zapríčinený zmenou počas výrobného procesu.
  6. Zhotoviteľ nie je v omeškaní s plnením záväzku, ak mu objednávateľ neposkytol potrebnú a spravodlivo od neho požadovanú súčinnosť.
  7. Dodržanie termínu plnenia je zo strany zhotoviteľa závislé od:
    a) vhodnosti počasia. Pokiaľ bude nevhodné počasie na realizovanie diela podľa tejto zmluvy,
    odkladá sa termín ukončenia tohto diela o daný počet dní. Pod pojmom nevhodné počasie sa rozumie:
    denná teplota vzduchu a povrchová teplota ostenia je menšia ako +5°C, trvalé pôsobenie dažďa, snehu
    alebo silného vetra, resp. iných živelných pohrôm.
    b) včasného uhradenia zálohy (alebo ktorejkoľvek dohodnutej platby) zo strany objednávateľa. Po dobu omeškania objednávateľa s úhradou zálohy nie je zhotoviteľ v omeškaní so splnením záväzku vykonať dielo v termíne dohodnutom v zmluve.
  8. Objednávateľ sa zaväzuje pripraviť miesto vykonania diela, tak aby zhotoviteľ mohol zrealizovať finálne zameranie stavebnej pripravenosti (omietky, ostenia, podlahy, stropy, atď.) najneskôr do 12 týždňov pred predbežne stanoveným dodacím termínom. Pri ťažko dostupné miesta, ktoré bude potrebné zamerať je povinný zabezpečiť prístup (rebrík, lešenie, a pod.). Ak z dôvodu zapríčineného objednávateľom nebude možné zameranie vykonať najneskôr do 12 týždňov pred predbežne stanoveným dodacím termínom, má zhotoviteľ právo určiť nový dodací termín. Doba odkladu oproti pôvodnému termínu nemusí zodpovedať omeškaniu spôsobeného prekážkou.
  9. Po vykonaní zamerania stavebnej pripravenosti na základe skutočného stavu miesta vykonania diela, vypracuje zhotoviteľ aktualizovanú cenovú ponuku ktorá zodpovedá výslednej (skutočnej) realizácii diela. Objednávateľ sa zaväzuje bez zbytočného odkladu písomne schváliť túto cenovú ponuku u zhotoviteľa.
  10. V prípade, ak nebude zo strany zhotoviteľa možné vykonať finálne zameranie a/ alebo nebude schválená posledná cenová ponuka z dôvodov na strane objednávateľa, nie je zhotoviteľ viazaný termínom vykonania (dodania) diela. Zhotoviteľ má v takomto prípade možnosť určiť nový dodací termín.
  11. V prípade, že počas vykonania diela zhotoviteľ zistí prekážku (objektívnu, subjektívnu), ktorá mu bude brániť v riadnom a včasnom vykonaní diela v dohodnutej lehote, je povinný bezodkladne informovať o tejto skutočnosti objednávateľa, pričom má právo zhotoviteľ určiť nový termín vykonania diela. Doba odkladu oproti pôvodnému termínu nemusí zodpovedať omeškaniu spôsobeného prekážkou.
  12. Dodržanie termínu je závislé od riadnej a včasnej súčinnosti objednávateľa dojednaného v tejto zmluve. Objednávateľ sa preto zaväzuje poskytnúť zhotoviteľovi súčinnosť potrebnú pre splnenie predmetu zmluvy. Ak objednávateľ neposkytne požadovanú súčinnosť do 5 pracovných dní, má práve objednávateľ určiť nový termín dodania.
  13. Zhotoviteľ sa zaväzuje dielo riadne zhotoviť – dodať, vykonať jeho montáž, inštaláciu na určené miesto (miesto montáže) a odovzdať kompletné dielo.
  14. O odovzdaní diela zhotoviteľom a jeho prevzatí objednávateľom sa spíše preberací protokol podpísaný oboma zmluvnými stranami.
  15. V prípade, ak predmet diela alebo jeho časť nebude možné namontovať v stanovenom termíne montáže z dôvodov na strane objednávateľa alebo na jeho požiadanie, dodatočné náklady spojené s prepravou a montážou budú objednávateľovi doúčtované v zmysle aktuálneho cenníka zhotoviteľa. Termín montáže v tomto prípade určuje zhotoviteľ.
  16. V prípade, že objednávateľ bez uvedenia dôvodu odmietne podpísať preberací protokol alebo sa na odovzdanie a prevzatie diela nedostaví, považuje sa za deň odovzdania diela deň, kedy zhotoviteľ bez uvedenia dôvodu odmietol podpísať preberací protokol resp. deň, kedy sa dielo malo odovzdať.
  17. Zhotoviteľ je povinný odovzdať objednávateľovi návod na použitie a nastavenie mechanizmu kovania.
  18. V prípade omeškania objednávateľa s platením preddavku – zálohovej platby z ceny diela nie je zhotoviteľ v omeškaní s ukončením a odovzdaním diela. V takomto prípade je zhotoviteľ oprávnený dielo ukončiť a odovzdať objednávateľovi aj po dodacom termíne uvedenom v tejto zmluve. Nový termín ukončenia môže byť predĺžený aj o viac dní, ako sa objednávateľ omešká s platením preddavku. Termín ukončenia oznámi zhotoviteľ objednávateľovi písomne (listom alebo e-mailom).
  19. Ak zákazník urobí v okolí stavby resp. staveniska úpravy (terénne zmeny, zmeny konštrukcie, a pod.) a to neohlásene v dostatočnom časovom predstihu, má zhotoviteľ – firma DREVAR nárok na zvýšenie cien vzhľadom na túto komplikáciu.
  20. Nebezpečenstvo škody na veci znáša až do začatia montáže diela v mieste montáže diela zhotoviteľ. S výnimkou škody preukázateľne spôsobenej zhotoviteľom, znáša nebezpečenstvo škody na veci odo dňa skončenia montáže diela v mieste montáže diela objednávateľ. Celé dielo je až do zaplatenia celej dohodnutej ceny považované za majetok zhotoviteľa.
  21. Objednávateľ je povinný skontrolovať výrobky najneskôr v posledný deň montáže (v prípade, že a montáž vykonáva viac ako 1 deň), akékoľvek nedostatky musí uviesť do preberacieho protokolu. Chyba, ktorá mohla byť zrejme odhalená kontrolou po montáži nebude akceptovaná ako reklamácia ak bude nahlásená neskôr (myslíme tým predovšetkým napr. škarabance, pretlačenie, farebné odskoky a podobne). Objednávateľ je taktiež povinný do 30 dní skontrolovať akékoľvek chyby, nedostatky montáže. Reklamácie montážnych prác nahlásené po tejto dobe nebudú akceptované.
  22. Zhotoviteľ nie je viazaný pri určení spôsobu zhotovenia a montáže diela pokynmi objednávateľa.
  23. Objednávateľ zabezpečí pripravenosť objektov pre realizáciu predmetu tejto zmluvy v termíne požadovanom zhotoviteľom tak, aby zhotoviteľ mohol dielo a jeho časti zhotoviť v požadovanom termíne. Pod pripravenosťou sa pre účely tejto zmluvy rozumie predovšetkým:
    – uvoľnenie a sprístupnenie priestorov v rozsahu potrebnom k riadnemu a včasnému vykonávaniu všetkých prác, vrátane odstránenia pracovných predmetov a materiálov, znemožňujúcich prístup k plánovaným prácam;
    – vytvorenie prevádzkových podmienok zodpovedajúcich záväzným predpisom o ochrane zdravia a bezpečnosti pri práci, vrátane predpisov upravujúcich pracovné podmienky v spoločnosti koncového užívateľa;
    – funkčné prípojné miesta na elektrickú energiu, vyhovujúce STN, počas celej doby montáže, rozmiestnené vhodne tak, aby vzdialenosť ktoréhokoľvek miesta montáže od prípojného miesta nepresahovala 25m;
  24. Počas vykonávania diela je objednávateľ oprávnený dielo kontrolovať, pričom zhotoviteľ je na žiadosť objednávateľa povinný mu poskytnúť potrebné vysvetlenia.
  25. Objednávateľ, ktorý pri zameriavaní, montáži alebo kedykoľvek počas celého procesu objednávky, realizácie alebo odovzdávania diela nemá poverenú osobu so stavebným alebo technickým vzdelaním, svojim podpisom alebo potvrdením prehlasuje, že všetkým pokynom a detailom uvedeným v komunikácii a finálnej cenovej ponuke v plnom rozsahu rozumie. Zhotoviteľ nezodpovedá za nezrovnalosti, nedorozumenia podobné prípady spôsobené nedostatočnými vedomosťami objednávateľa. Objednávateľ je povinný v prípade, že nie je si istý, svojou schopnosťou riadne porozumieť poskytnutým podkladom, otázkam alebo dotazom zo strany zhotoviteľa, zabezpečiť si kompetentnú osobu, ktorá disponuje technickými, stavebnými a inými vedomosťami potrebnými pre porozumenie celej problematiky.
  26. Objednávateľ v plnej miere zodpovedá za stabilitu stavby, myslíme tým predovšetkým časti stavby priamo spojené s oknami napr. preklady, horná deka a podobne.
  27. V cene zákazky je štandardne zahrnuté jedno bezplatné zameranie s cestou na miesto realizácie. Každé zameranie navyše sa účtuje 0,5 EUR/km a tiež 25 EUR za každú načatú hodinu zamerania.
  28. Zákazka sa za finálne dohodnutú a pripravenú do výrobného procesu považuje len vtedy, ak sú všetky požadované informácie zo strany zákazníka poskytnuté firme DREVAR najneskôr 10 týždňov od termínu dodania a finalizovaná cenová ponuka je písomne odsúhlasená (poštou, e-mailom). Firma DREVAR nie je v omeškaní, ak zákazník neposkytne požadovanú súčinnosť a informácie potrebné k začatiu výrobného procesu. Nový dodací termín určuje firma DREVAR a doba jeho odkladu oproti pôvodne dohodnutému termínu nemusí byť rovnaká s dobou omeškania zákazníka s poskytnutím súčinnosti.
  29. Akákoľvek zmena vykonaná po odsúhlasení záväznej objednávky (finalizovanej cenovej ponuky podľa zamerania) je spoplatnená poplatkom 150 EUR plus ostatné náklady spojené so zmenou (pokiaľ je možné túto zmenu ešte vzhľadom na výrobný proces vykonať). Pokiaľ je zmena možná, vyhradzuje si firma DREVAR právo určiť neskorší dodací termín, ktorý nemusí byť totožný s dobou omeškania spôsobenou zmenou.
  30. Dodací termín, ktorý sa predbežne dohodne pri úhrade prvej zálohovej platby je platný len v prípade, že zákazník v dohodnutom časovom období poskytne všetky potrebné informácie pre začatie výrobného procesu. Vo všeobecnosti, je nutné mať finalizovanú resp. zameranú a odsúhlasenú zákazku minimálne 10 týždňov pred dohodnutým dodacím termínom. V prípade ak príde k zdržaniu prípravnej činnosti vedúcej k zahájeniu výrobného procesu (zameranie, predvýrobná dokumentácia, atď.) zo strany zákazníka, si firma DREVAR vyhradzuje právo určiť dodací termín okien. Doba odkladu nového dodacieho termínu nemusí byť totožná s dobou omeškania poskytnutia informácií zákazníkom, alebo potvrdenia zákazky.
  31. Všetky zmeny a informácie k zákazke musia byť poskytnuté písomne resp. e-mailom.
  32. Reklamácie je nutné zaslať písomným spôsobom resp. e-mailom na servis@drevar.eu
  33. Interiér a exteriér stavby (predovšetkým pri stavebných otvoroch) musí byť primerane priechodný na manipuláciu s oknami a ich montáž.
  34. Ak sú súčasťou zákazky exteriérové žalúzie a okno je osadené na vonkajšej hrane ostenia pri zateplení hrúbky 150mm je možné osadenie iba pevnej siete proti hmyzu.
  35. !!! Zimné škody – najčastejší dôvod pádu záruky našich okien !!! Pri mokrých procesoch (omietky, potery, maľovky) hlavne v zimnom období dôrazne odporúčame vyriešiť vhodnú formu odvlhčovania, pretože pri extrémnom náraste vlhkosti (nad 60%) v interiéri môže prísť ku poškodeniu okna. Aj napriek tomu, že drevo je difúzne otvorený materiál môže prijať iba obmedzené množstvo vlhkosti, nie však neprimerané – nárazové.
  36. V prípade prác naviac budú podklady skutočného vyhotovenia k uvádzaným položkám, ako aj zoznam prác naviac pripravené zhotoviteľom. Objednávateľ sa po kontrole týchto podkladov zaväzuje vyplatiť zhotoviteľovi tieto práce na základe dodatočnej faktúry vystavenej zhotoviteľom. Kontrolu podkladov sa objednávateľ zaväzuje vykonať do 1 dňa odo dňa predloženia dokladov zhotoviteľom, márnym uplynutím tejto lehoty sa tieto podklady (práce naviac) považujú zo strany objednávateľa za schválené a bez výhrad. Každá práca naviac bude navyšovať cenu diela.
  37. Objednávateľ vyhlasuje, že má zabezpečené finančné zdroje na úhradu ceny diela v plnej výške.
  38. Objednávateľ sa zaväzuje pripraviť miesto vykonania diela, tak aby zhotoviteľ mohol zrealizovať finálne zameranie stavebnej pripravenosti (omietky, ostenia, podlahy, stropy, atď.) najneskôr do 12 týždňov pred predbežne stanoveným dodacím termínom. Pri ťažko dostupné miesta, ktoré bude potrebné zamerať je povinný zabezpečiť prístup (rebrík, lešenie, a pod.).
  39. V prípade, ak nebude zo strany zhotoviteľa možné vykonať finálne zameranie a/ alebo nebude schválená posledná cenová ponuka z dôvodov na strane objednávateľa, nie je zhotoviteľ viazaný termínom vykonania (dodania) diela. Zhotoviteľ má v takomto prípade možnosť určiť nový dodací termín.

Reklamačné a záručné podmienky

  1. Zhotoviteľ sa zaväzuje poskytnúť na dielo realizované podľa zmluvy záruku
    a) 5 rokov na funkčnosť okien a dverí (drevo, sklo, kovanie, hliníkovú kapotáž (vrátane farebnej
    stálosti a pod.)
    b) 2 roky na akékoľvek doplnky k oknám (interiérové a exteriérové parapety, siete proti hmyzu,
    žalúzie a ostatné komponenty a doplnky)
  2. Záručná doba začína plynúť odo dňa písomného prevzatia diela objednávateľom
  3. Vada, ktorá nemá vplyv na užívanie a funkčnosť diela sa nepovažuje za podstatnú vadu diela.
  4. Drobné vady a nedorobky zistené pri odovzdaní a prevzatí diela sa nepovažujú za vady diela a nemajú vplyv na lehotu zhotovenia diela. V takomto prípade spíšu objednávateľ a zhotoviteľ pri odovzdaní a prevzatí diela súpis drobných vád a nedorobkov do preberacieho protokolu, pričom zhotoviteľ sa zaväzuje ich odstrániť. Súpis drobných vád a nedorobkov podľa tohto ustanovenia zmluvy nie je
    prekážkou na odovzdanie a prevzatie diela. Objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť cenu za dielo resp. jej doplatok po odstránení všetkých drobných vád spísaných pri odovzdaní diela.
  5. Na zrejmé vady diela je objednávateľ povinný upozorniť zhotoviteľa bez zbytočného odkladu po ich zistení, a za týmto účelom je objednávateľ povinný predmet diela prezrieť alebo zariadiť jeho prehliadku podľa možnosti čo najskôr po odovzdaní predmetu diela. Zhotoviteľ sa zaväzuje zistené zrejmé vady odstrániť bez zbytočného odkladu po ich písomnom oznámení objednávateľom.
  6. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady diela spôsobené neodborným nastavovaním diela alebo neodbornou manipuláciou s dielom. Neodborným nastavovaním diela resp. neodbornou manipuláciou s dielom sa rozumie nastavovanie a manipulácia v rozpore s návodom na použitie odovzdaným objednávateľovi.
  7. Objednávateľ stráca akúkoľvek záruku na okná a doplnky, ak bude na stavbe zistená nadmerná vlhkosť a nedostatočné odvlhčovanie. Vlhkosť na stavbe posúdi technik zhotoviteľa alebo pracovník povrchovej úpravy a o výsledkoch bude informovať objednávateľa protokolom. Zvýšenou vlhkosťou sa rozumie dlhodobé pôsobenie vlhkosti nad 60 percent.
  8. Zmluvné strany sa dohodli, že vady budú odstránené v lehote 30 dní od doručenia reklamácie.
  9. Objednávateľ berie na vedomie, že ho zhotoviteľ diela upozornil, že najčastejším dôvodom poškodenia okien a doplnkov je nadmerná vlhkosť na stavbe a tiež, že môže spôsobiť kondenzáciu vodnej pary na skle. Tento jav nie je spôsobený vadou skla a nie je predmetom reklamácie.
  10. Nastavenie okien, premazanie kovania a ich údržba nie je predmetom reklamácie. Zhotoviteľ týmto zároveň upozorňuje objednávateľa, že ochrannú pásku (resp. fóliu) na rámoch a krídlach okien a/alebo dverí (ak sa tam táto fólia nachádza) je nutné odstrániť do 1 mesiaca od odovzdania diela objednávateľovi. V cene výrobkov je 1 nastavenie okien po montáži.
  11. V prípade dodatočných zásahov na predmet diela zo strany objednávateľa, stráca objednávateľ nárok na uplatnenie záruky.
  12. Reklamácia (oznámenie vád) musí byť vykonaná písomne, najmä elektronickou formou na e-mail: servis@drevar.eu alebo doporučenou zásielkou, inak nie je platná. Musí obsahovať označenie vady a popis ako sa vada prejavuje a tiež fotografie vady resp. video.
  13. Zhotoviteľ sa zaväzuje odstrániť iba oprávnené reklamácie (vady diela) v lehote do 30 dní odo dňa vykonania osobnej obhliadky reklamovaného diela zhotoviteľom. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo túto lehotu predĺžiť s ohľadom na dodacie termíny dodávateľov.
  14. Zhotoviteľ zodpovedá len za tie vady diela, ktoré vznikli jeho činnosťou pri plnení záväzkov z tejto zmluvy. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady, ktoré vznikli v dôsledku neodborného zásahu alebo neodborného užívania zo strany objednávateľa alebo okolnostiam, ktoré vylučujú zodpovednosť zhotoviteľa.
  15. Prasknutie skla pôsobením tepelného šoku nie je predmetom reklamácie. Tepelným šokom rozumieme rozdiel teplôt v rámci jednej tabule skla, na ktorej je najchladnejšou časťou jeden z okrajov , vyvolá v tomto okraji tepelné namáhanie, ktoré je schopné spôsobiť prasknutie skla pokiaľ tento rozdiel teplôt prekročí určitú kritickú hodnotu ( viac ako 30°C ). Zahriate sklenenej tabule väčšinou vyvolá lokalizované slnečné žiarenie alebo blízke vykurovacie teleso či iné ( napr.bodové svetlá). Na toto zahriatie majú vplyv :
    – čiastočné zatienenie skla (napr. palety blízko okna, balík polystyrénu alebo inej izolácie, resp. akýkoľvek iný materiál, ktorý môže čiastočne vrhať tieň na sklo vrátane zábradlia),
    – objekty z interiéru prisunuté blízko ku sklu, ktoré môžu vytvárať „komínový efekt“ (napr. sedačka prisunutá blízko skla, kde sa zohrieva časť skla za sedačkou),
    – opieranie sa dlhší čas telom o sklo a zohrievanie časti skla (napr. pri tzv. čítacích oknách)
    – nadmorská výška
    – pridanie prvkov, ktoré môžu zmeniť energetické charakteristiky celku ( plagát, etiketa, protislnečná ochranná fólia, maľba….)
  16. Posúdenie prasknutia skla tepelným šokom posúdi technik dodávateľa izolačných skiel.
  17. Magnetické snímače, ak sú súčasťou dodávky, sú vždy testované pred expedíciou zhotoviteľom. Objednávateľ je povinný, alebo je povinný zabezpečiť, aby on prípadne praconvík (alebo firma), ktorý vykonáva na jeho stavbe elektroinštaláciu, alarm, inteligentný dom a podobne, odskúšal funkčnosť všetkých snímačov pred zapojením a pred zaomietnutím vodičov. Poškodenie vodičov pracovníkmi na
    stavbe, alebo zlým nadpojením vodičov nie je predmetom reklamácie.
  18. Nepohľadové časti okna a dverí, ako štrbiny, kovacie drážky, dekompresná drážka a podobne sú síce plnohodnotne povrchovo upravené, čo sa týka funkčnosti, ale nemusia mať rovnako kvalitné vizuálne opracovanie ako pohľadové časti okna a tým pádom toto nie je predmetom reklamácie.
  19. Tým, že drevo-hliníkové okná sú vyrobené z niekoľko vrstvového euro-hranola, kde všetky lamely nemusia pochádzať z jedného rezu dreva, môžu mať jednotlivé lamely rôznu povrchovú úpravu. Tento fakt vyplývajúci z jedinečnosti dreva ako materiálu nie je predmetom reklamácie.