7 rád, ako si overiť, či je výrobca nových okien ten správny

Nie je nič jednoduchšie, než kliknúť na preklikať ponuky na internete, osloviť pár firiem a potom sa už len čudovať, za čo platíte. Nehovoriac o tom, že bez zodpovedného výberu vás môže čakať aj nepríjemné prekvapenie v podobe nekvalitne odvedenej práce. Buďte bez obáv. Výrobcu okien pre váš rodinný dom si viete jednoduchými otázkami preklepnúť a v závere sa rozhodnúť pre toho najlepšieho. 

1. Výrobca, alebo len predajca?

V prvom rade by ste si mali zistiť, či jednáte priamo s výrobcom nových okien, alebo len distribútorom, resp. predajcom. Aj keď finálna kvalita je v oboch prípadoch rovnaká, v niektorých podstatných detailoch sa transakcia líši.

Ak totiž nakupujete priamo od výrobcu okien, vie fundovanejšie odpovedať na akékoľvek otázky, ktoré môžete mať a svoje okná dokonale pozná. Poradenstvo výrobcu je neporovnateľne lepšie, riešenia personalizovanejšie a výber okien bude príjemným zážitkom. Aj záruka na okná priamo od zdroja býva dlhšia, čo je tiež znakom toho, že sa za svoju prácu nebojí výrobca postaviť.

výroba okien Drevár Nitra

2. Trojsklo je štandard

Okná sú investíciou na dlhé roky dopredu, ktoré sa z hľadiska energetickej úspory však začnú splácať už krátko po zasadení. Avšak iba za predpokladu, že si vyberiete správne.

Tepelno-izolačné vlastnosti okien závisia od počtu sklenených tabúľ, ľudovo povedané, či ide o dvojsklo, trojsklo, alebo dnes už aj štvorsklo. Čím väčší priestor v okne tvorí izolačné sklo, tým lepší je tzv. koeficient prestupu tepla cez rám okna, tým pádom je lepšia aj jeho energetická návratnosť.

Trojsklo je viac než dvojnásobne lepšie z hľadiska tepelnoizolačných vlastností než dvojsklo. Inak povedané, prepúšťa menej tepla von, čím nedochádza k energetickým stratám a vy šetríte na poplatkoch. 

V takzvaných nízkoenergetických (pasívnych) domoch sa dnes už dvojsklo nepoužíva. Je to práve z vyššie uvedených dôvodov – z hľadiska energetickej a finančnej úspory sa to skrátka už neoplatí. 

Kvalita bez kompromisov: Drevohliníkové aj hliníkové okná z našej dielne majú štandardne trojsklo. 

3. Cenová ponuka musí byť kompletná

Poriadne si naštudujte, čo vám vlastne dodávateľ posiela v cenovej ponuke. Nesústreďte sa len na výslednú sumu, ale najmä na položky, ktoré ju tvoria. Môžete nakoniec veľmi ľutovať keď zistíte, že v nej nebolo zahrnuté všetko.

Čo tým máme na mysli? Nacenenie by malo obsahovať nielen samotnú sumu okien a ich dopravy k vám, ale aj celej montáže okien, vrátane parapet a doplnkov. Ak v cenovej ponuke niečo chýba, je pravdepodobné, že cena sa bude ešte navyšovať. Aj to, žiaľ, vypovedá o spôsobe komunikácie.

cenová ponuka na okná

4. Úprimná a priateľská komunikácia

Keďže okná sú mimoriadne dôležitou súčasťou stavby domu a nemalou investíciou, musíte sa na ne vedieť kedykoľvek spoľahnúť rovnako ako na ich dodávateľa. Zrejme drvivá väčšina ľudí, ktorá si vyberá okná, nepatrí v tejto oblasti medzi odborníkov. A tak by to malo ostať. Na odborné otázky o oknách by vám mal odpovedať dodávateľ a zasvätiť vás vhodným spôsobom do problematiky. Je úplne prirodzené, pýtať sa aj na základné veci, najmä, ak ste okná ešte nikdy nevyberali. 

Výrobca by mal s prehľadom vedieť vysvetliť výrobný proces, odkiaľ pochádzajú jeho materiály, musí vám vedieť vysvetliť izolačné vlastnosti okien, aký druh okien si vybrať pre váš projekt s ohľadom na ich používanie (správne otváranie, zatváranie, vetranie) a prípadnú údržbu. 

5. Kvalifikovaný výrobca okien pozná svoje materiály

V nadväznosti na predošlý bod: nikdy nezaškodí informovať sa o konštrukčných materiáloch, z ktorých pozostávajú vaše okná. Odkiaľ pochádza drevo či hliník, kovania, alebo hoci aj samotné sklo. Možno ide o netradičnú otázku, ktorú dodávatelia nedostávajú až tak často, nesmie ich však zaskočiť. Odpoveď na túto otázku musí jednoznačne vedieť každý výrobca okien. 

drevohliníkové okná

6. Pýtajte sa a hľadajte referencie

Dobrý výrobca okien už za sebou bude mať prácu, na ktorú sa môže odvolať. V praxi to znamená spokojných klientov. Aj keď je nevyhnutné rešpektovať ochranu súkromia zákazníkov, dobrý výrobca vám s radosťou predstaví stavby, ktoré už doposiaľ realizoval.

Dnes už nie je nič výnimočné, že výrobcovia ukazujú svoju prácu na sociálnych sieťach

Sledujete nás už na Facebooku a Instagrame? Pozrite si niektoré realizácie a zábery z montáže okien pre našich klientov.

Druhým spôsobom, ako ich získať, je posurfovať na internete. Tzv. word-of-mouth reklama sa šíri naozaj rýchlo a niektorým výrobcom okien sú venované samostatné témy vo fórach. Dobrá reklama sa šíri rýchlo a tá zlá ešte rýchlejšie. 

7. Dohodnite si osobné stretnutie

Ak vám firma zhotoví projekt na diaľku, bez osobnej návštevy a prehliadky priestorov, radšej od nich dajte ruky preč. Hrozí totiž, že kupujete mačku vo vreci.

Najlepší spôsob, ako si overiť vzájomnú chémiu, je osobné stretnutie. Jedným rozhovorom sa môžu rozplynúť akékoľvek dilemy a získate tak istotu, že máte dočinenia s naozaj zodpovednou firmou, ktorej záleží na tom, aby riešenie bolo prispôsobené vašim potrebám. 

Vedeli ste, že u nás môžete nahliadnuť aj do výroby? Uvidíte, ako sa pod rukami našich šikovných majstrov kusy dreva menia na dizajnové produkty. Dohodnite si stretnutie a porozprávame sa, aké okná budú pre váš projekt najideálnejšie.